Prvo da pokažemo nekoliko zadataka sa rešenjima.
- Napisati program koji prikazuje tekst „Danas učim programiranje i veoma sam uzbuđen zbog toga.“.
print(‘Danas učim programiranje i veoma sam uzbuđen zbog toga’)
2. Napisati u tri reda tvoje ime u prvom redu, ime tvog najbolje druga ili drugarice u drugom redu i ime tvog omiljenog sportiste u trećem redu.
print(‘Slavoljub’ )
print(‘Vlada’)
print(‘Nikola Jokić’)
3. Napraviti program da korisnik našeg programa može te iste podatke da unese kao u zadatku 2.
mojeIme=input()
imeDruga=input()
omiljeniSportista= input()
print(mojeIme)
print(imeDruga)
print(omiljeniSportista)
Vidimo da ako želimo da neko nešto ukuca sa tastature onda moramo da napišemo naredbu input(). To što se ukuca sa tastature se mora negde smestiti u programu (memoriji). Da bi smo dali ime tom podatku moramo pisati mojeIme=input().
Na taj način kada neko ukuca svoje ime to će biti zapamćeno u promenljivoj koju zovemo mojeIme.
A sada nekoliko zadataka za vežbu:
- Napisati u tri reda vaše ime i prezime, adresu i broj telefona.
- Napisati program koji će omogućiti da onaj ko koristi program može preko tastature da unese svoje ime i prezime, adresu i broj telefona.
- Sa tastature uneti dva broja. Jedan smestiti u x, a drugi u y. Sada sabrati te brojeve i prikazati ih na prozoru IDLE. Kada si to uspešno uradio iste te brojeve pomnoži i prikazati na prozoru programa IDLE.